Förra året åkte vi Thai.
I år provar vi SAS.
Båda flyger Arlanda - Bangkok non-stop.
Och vilken milsvid skillnad.
Flygplanen är fina. Stora och fräscha.
Men servicen!
Personalen!
Maten!
Drycken!
Där Thai's personal ständigt upprepar mantrat "No problem, madame",
kommer SAS's med snäs och mottjafs.
Exempel: Vi hade ringt i förväg och kollat om det var okej att ta med sulkyn till gaten.
Inga problem sade dom i kundservice.
Väl vid gaten började SAS-personalen tjafsa. Och slutade liksom inte. Även då sulkysarna var inplastade och nedkastade fortsatte en kärring att tjafsa, och snacka skit om kundservice.
Nix. Svenskar med serviceyrken har fått nåt fett om bakfoten. Man känner sig ståendes i skuld till vederbörande. Att man har mage att besvära.
I Thailand inledde vi däremot med att gå före tusen pers i kö och gå via diplomatkön.
"Because you have children, madame!"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar