måndag 28 januari 2008

Byggjobbarkillen

Thailändare älskar verkligen barn.
Det är inte så jädrans barnanpassat här,
men inte desto mindre behandlas man (barnen)
med silkesvantar och med nån sorts upphöjd status
som jag tycker är rätt schysst.

Häromdagen kom ett par byggarbetare åkande.
Bilen tvärnitar där vi kommer gående med barnen i sulkysarna
och byggjobbarkillen lutar sig halvvägs ut med överkroppen och
börjar kittla Knut under hakan och kuttrar diverse thailändka
gulligull-haranger, gör grimaser och fnittrar.

Kan inte i min vildaste fantasi se samma bild framför mig med svenska byggjobbare...

1 kommentar:

Kaos-Anna sa...

Jag har upplevt en likande situation - fast med hunden.
jag jobbade på ett ställe på söder. På gården (där jag brukade röka) var det en verkstad för HD.
Hells Angels var där ofta. De kom i stora grupper. Jag hade ofta hunden med mig till jobbet då.
När de såg hunden låg dessa stora, skäggiga bestar i skinnväst på marken och gulliggullade med hunden. Jag var ju livrädd för dem till en början men sen när jag såg detta med hunden så ändrades min upfattning lite. Men de är ju inga killar man vill ha som övänner direkt. Usch.
Men de gillar hundar tydligen.
Kan ju vara bra att bära med sig...haha.