måndag 18 maj 2009

Kitschlängtan

Jag blir upplivad av tanken på att få välja tapeter och färg.
Bara tanken alltså. För även om vi just nu fortfarande är lika långt från att flytta som vi alltid varit, så har senaste tidens ruckelältande satt vissa stenar i rullning.

Igår gick jag till exempel igenom hela Engelska Tapetmagasinets sortiment, och har redan en grovt skisserad tanke kring hur två nya barnrum skulle se ut. Vi snackar en Mulberry alt Ralph Lauren-ruta, vi snackar en världskarta, sen går jag helt loss på drömmen om en walk-in-closet med djuplila/limegröna ränder, runda speglar och rosa flamingos i hallen. Eller kanske "a walk in the park" på gästWC:t. Nä förresten, den där härliga engelska boktapeten med guldiga skinnband på dammiga bokhyllor.

Måste inhandla två nya inredningsmagasin idag.

2 kommentarer:

Christel sa...

Låter så mycket roligare än att fundera på nytt kök.
Trodde det skulle vara kul att välja nytt kök. Jag blir bara förvirrad.
Walk-in-closet. Kan man göra om köket till det?

Jos sa...

Behöver du badrumsatips, så kan du få x antal inredningstidningar med badrumsspecial. Samt tillverkarnas produktkataloger. Jag har den kompletta samlingen för våren 2009.

Lycka till med budandet.
kram