lördag 2 maj 2009

Hej Matematik 1

Det här är min kvalitetsmatematik:

Jag köpte min första egna Busneljacka för exakt 10 år sedan, på NK i Stockholm.
Jag älskar den jackan och har använt den hur mycket som helst.
Idag sålde jag den för 1400:- efter tio minuter på Blocket.
Strax ska jag åka och köpa en ny på NK för 2700:-.

På tio år har denna fantastiskt snygga och användbara jacka kostat mig 1300:-, dvs 130 kronor per år.

Kvalitet lönar sig. Alltid.


(Ni undrar varför? Den har alltid varit ett nummer för stor, men 1999 var det så det skulle vara. Nu vill jag en mindre storlek. Dessutom har jag en till i garderoben, i annan färg.)

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Funtar på en själv.
Mamma hade slängt(!) sina två.

Tjockalocka sa...

Och jag har en kompis som ärvde sin av sin farmor!

Kan rekommendera - jag älskar min(a).