måndag 25 maj 2009

Nu ligger jag i omkörningsfilen

Jag är inte typen som ständigt har min mobil påslagen och står och ringer jobbsamtal på familjeutflykten. Tvärtom blir jag väldigt stressad när jag 'tvingas' vara i halvtjänst under ledigheter. Och när jag hes och sömndrucken på Kristi himmelfärds dag befinner mig i telefon med Indien, och försöker gjuta olja på vågorna. Eller när jag på klämfredagen, med två skrikstojande ungar i en vagn i en nerförsbacke i Dalarna, försöker lugna och hindra en panikslagen konsult från att hoppa av sitt uppdrag.

Så pass att jag nu har röda stressutslag i hela ansiktet.

2 kommentarer:

fd +1 trappa sa...

Jag är ju ständigt tillgänglig. Och får jobbsamtal när man minst anar det. Alltid. Mail lika så.
Undrar just om det är därför jag har högt blodtryck?!
Men vad ska jag jobba med istället??
Vad jobbigt det känns nu.

Ett terapisamtal över ett glas vin? Please.

Tjockalocka sa...

O yes. Frågan är bara när, min goda C. M är i Borlänge till på torsdag och sen åker jag till Mumbai/Delhi aptidigt lördag morgon (får gå upp 04.30...).

Pick a date i v.24, jag kan vilken dag som helst!

Kram!