onsdag 20 maj 2009

Jag är gift med en husfar

I eftermiddag åker vi till Dalarna. Tror inte det finns nån uppkoppling där i stugan så det får bli kort bildbloggande. Vädret ska ju inte bli toppen, men ambitionen är det inget fel på!

Våra vänner (som äger husen vi ska bo i) har redan gjort upp lunch- och middagsschema, maken har satt två olika surdegar som han ämnar medbringa i bilens baklucka under dessas sk 'kalljäsningsfas' (ja, ni hör ju). Han har även redan i förra veckan förberett ett långkok ragù bolognese som tas med i frysta formar, och inköpslistan för ICA Borlänge är sedan länge klar. Vinet ska inhandlas lokalt Fältan (eftersom det är speciella viner till dom speciella ostarna).

Själv är jag ansvarig för att packa mina egna kläder ("Och nu tar du INTE med vita Busneljackan och scarfsen utan din Goretexvindjacka och vantar!"), barnens gosedjur och säkert nåt annat som jag redan glömt.

Tur att man är gift med en husfar.

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Det känns inte särskilt jämställt det där...fast om det är tvärtom mot vad det brukar vara så kanske det är "gulligt"? Eller? Olika regler för könen så att säga?
Vänd på det - undra hur folk hade reagerat då.
:-)

Sara sa...

http://www.jojofalk.se/blog/?p=984 :)

Christel sa...

Hehe, det låter som hemma hos oss.
Undrar vad det skulle bli av mig utan maken.
Inga suredegar i alla fall.
Trevlig resa önskar bloggläsaren i Motala.

Tjockalocka sa...

Anna: Jag ska skriva om det vid tillfälle. Ett nedslag under en dag i vårt liv när jag har huvudet på annat håll säger inte mycket om jämställdheten hemma hos oss normalt sett. Även om jag vet att du gärna vill sätta dit mig på eget grepp s a s. :-)

PS. Och det är inte det minsta gulligt när män 'gör mer'. Men problemet är att det lätt ser ut som om dom gör mer, när dom bara göra precis det som är självklart, nämligen hälften. DS

Tjockalocka sa...

Sara: Ha ha ha! Klockrent!