tisdag 19 maj 2009

Årsstämmeångest och adrenalinrus

Jag känner hur jag skapar irritation inom mig redan flera timmar före årsstämman i bostadsrättsföreningen. Det är få saker som får mig så urlackad som just dessa årliga stämmor. Varför?

Kärringen på plan 5 som ser som sin huvuduppgift att skjuta alla styrelser i sank (som om man inte istället gjorde en INSATS som ställer upp på skiten!) genom att skicka in hundra motioner och begära detaljerad redovisning av samtliga poster i årsredovisningen samt dra upp urgammalt groll VARJE GÅNG.

Medlemmarna, grannarna, medboendena som är så slöa och oengagerade och inte fattar att om man väljer bostadsrätt som boendeform så får man fanimej STÄLLA UPP. Vi är en liten förening med 23 lägenheter och varje år så är det NOLL nya personer som är intresserade av att gå med i styrelsen. Som om det vore ett val!

Maken föreslog att jag skulle avancera från kassör till ordförande och börja kräva huvuden på fat. PEKA UT folk till olika poster och ansvarsområden. Det skulle jag gilla. Säger han.

Hur som helst så har adrenalinet redan börjat pumpa i ådrorna.

3 kommentarer:

Jos sa...

You go girl, let them heads roll.

Är på landet och pysslar. Tackelitack du kluriga snyggböna.

Ha det gött på resan. Sen ses vi, tjoho.
Kram

Tjockalocka sa...

Tanten höll sig relativt lugn, gick igång på ett par saker (bla att inte bevilja styrelsen ansvarsfrihet...) men ok.

Nu pack inför Dalarna imorgon, och yes, på söndag dricker vi te!

Kram!

fd + 1 trappa sa...

Tihi. Tur att man har flyttat!!!

Eller otur, för då hade vi kunnat gadda ihop oss... Och kanske haft riktigt kul på kuppen. :-)