fredag 19 december 2008

Fredag etta nia

Nu är hela garderoben full av sjörövarskepp, vävplattor, böcker, prickiga käpphästar, rullväskor och piratryggsäckar, och en massa saker som jag redan glömt.

Osten* har anlänt, najadlaxen** likaså.

Listan*** är skriven, återstår bara att exekvera själva inhandlandet.

Suget i magen kvarstår, och kommer så att göra tills Malmöresan är gjord. Min mor lät meddela medelst sms att hon är "förkrossad", som svar på mitt besked om ankomst och tid för eventuellt mormor-barnbarnsmöte. Jag vet inte vad jag ska göra med det 'svaret' riktigt.

Ikväll ska det tvättas smutsberg, drickas glögg och tändas ljus.
Vad ska ni göra?




*Whiskycheddar, julklapp mitt jobb
**Gravad och lättrökt lax, julklapp makens jobb
***Inköpslista och middagsplanering julhelgen

3 kommentarer:

Malinka sa...

Då får hon väl gå omkring och vara förkrossad då. Du har meddelat att ni inte ska vara där över jul och sedan har hon avbrutit telefonkontakten. Vad tror hon egentligen?

Jag undrar om hon inte går omkring och är kränkt också. ;-) Om vi ska snacka om att ta i med brösttoner.

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare, du har kommit fram till en för alla parter bra lösning utifrån omständigheterna och du borde få någon som helst cred även från din mor för detta. Tycker jag.

Chrissan sa...

Mitt nöje en fredagkväll/natt är att jobba.