måndag 1 december 2008

Femton frågor

1. Är du nöjd med ditt namn eller önskar du dig ett annat?
Jag heter Jennie och det känns helt okej. Som liten ville jag heta spännande, romantiska och ovanliga saker som Aurora Morgonbris. Jag är däremot skitnöjd med mitt efternamn, inte bara för att det gått i arv i rakt nedstigande led på mödernet, utan även för att det är kort, kärnfullt och man blir alltid ihågkommen.

2. Saknar du något i ditt liv?
Släkt i närområdet. Inbillar mig att jag skulle älska att ha en Fanny&Alexandersläkt. Eller inte. Men i dagsläget har vi ingen släkt alls i närheten.

3. Sommar eller vinter?
Sommar. Fast egentligen tidig höst.

4. Vad var det första du la märke till hos din partner, som du föll för?
Tänder, händer och den sydländska drop dead gorgeousnessen.

5. Vilken är den bästa julklapp du fått?
En Commodore64 i när jag var 14 från mamma. Var enda tjejen i klassen med dator.

6. Påverkas du av media, och alla sk ideal?
Ja. Naturligtvis. Annars skulle jag t.ex inte raka benen.

7. Vart i världen skulle du helst vilja leva?
Om Skanör hade legat i Stockholm. Fast helst delat boende, 6 månader i Sverige, 6 månader i varmt klimat.

8. Finns det något du ångrar att du gjort?
Jodå. En hel del. Kissa i en port tillhör sånt man är mindre stolt över till exempel.

9. Hur många barn vill du ha?
Med hjärtat hundra, med hjärnan räcker dom två underverken vi har alldeles förträffligt.

10. Har du återkommande drömmar?
Under lång tid efter att min mamma blivit dödligt osams med sin tvillingsyster och mina kusiner därmed bröt kontakten med oss, drömde jag om tårfyllda och uppslitande samtal med dom under flera års tid. Numer hamnar jag nog aldrig i drömsömn ha ha, sover lätt som en fjäder och vaknar av minsta pust.

11. Om du fick äta en maträtt resten av detta år, vad skulle du välja då?
Broccoli insalata.

12. Märkeskläder eller inte?
Joo, helst. Fast inga där märket syns, jag inbillar mig att jag köper märkeskläder för kvaliteten.

13. Vart ska du/ni fira jul?
På vår gata i stan!

14. Har du ett Nyårslöfte?
Att vara sannare mot mig själv och mindre otålig med barnen.

15. Vad har du för planer för dagen?
Dudda, läsa en relationsbok och sova natti natti.

Och utmaningen kom från Kattis.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! Aurora Morgonbris ! förlåt ! :)