torsdag 18 december 2008

Den som gapar över mycket

Jag har nu styrt om min Malmöresa från vad som borde varit en helt normal tredagars julresa till morföräldrarna i södra Sverige, till att bli ett kortbesök på ett dygn, där jag och dottern bor på Savoy. Redan nu på söndag. Åter måndag.

Jag har stött och blött och försökt vara större än stor, men i magen känner jag att min gräns är nådd och jag måste värna om min integritet och lita till den gruvliga ångest som ligger som en idisslande degbomb i magen.

Vi flyger ner söndag, hem måndag.
Fokus: pappa.
Jag öppnar för mormodern att träffa lilla C om så önskas.
Sen åker vi hem.
Punkt.

Nu ska jag öva på tydliga jag-budskap och fem upprepade mantran som jag kommer att köra stenhårt.

9 kommentarer:

Anna sa...

Bra!

Jag blev alldeles rakryggad av ditt inlägg.

Roblin sa...

Bra!

Låter som en sund och vettig kompromiss!

Och snart åker ni till vamare breddgrader och du kan förhoppningsvis få slappna av och bara njuta av din familj och vänner.

Jennie sa...

Du är på rätt väg!

Anonym sa...

Bra!

helt rätt!

Bra fokus!!!

Sara sa...

Starkt gjort!

Malin sa...

Bra!

Anonym sa...

Bra Jennie! Starkt jobbat! Vettigt låter det hela.

Kajsa sa...

Låter superbra. Fokus och en kort tid att ta hänsyn till. Bra plan.

L. sa...

Det låter som det absolut bästa alternativet! Du får täffa pappa snarare än väntat och behöver inte sitta och gruva dig inför resan på julafton. Jag kommer att tänka massor på dig på söndag och hoppas verkligen att det hela förlöper så smärtfrit som möjligt.