tisdag 30 december 2008

Sista självande tisdagen på året

Ah, gött med lite avkoppling i gamla vänners lag såhär mitt i ledigheten. Sex tjejer på nya Lydmar Hotel, en massa vin och en massa Tom Collins, och skön stämning. Hemma elva och därmed varken virusdrabbad eller särdeles trött.

Svägerskan deppig eftersom boyfrienden åkt tillbaka till staterna idag, nu ska hon bo en vecka till hos oss, och ladda inför terminsstart.

Solen gnistrar på husens frostbeklädnad, och vi funderar på vad vi ska roa barnen med idag - träffade dagiskompis och utbytte museitips - och vi har gratisbiljetter både till Junibacken och leklandet på Lidingö.

Därutöver ska jag försöka smida planer inför min trettiofemårsdag i slutet av februari, men man måste vara ute i god tid om man ska göra roliga saker.

3 kommentarer:

Ting sa...

Låter jättetrevligt!
Hoppas du får ihop nåt kul till din 35årsdag!

Tack för dina fina ord till mig i min blogg!
De värmer!
Kram!

Die Quelle sa...

35?
Du som är fin som 17;-)

Tjockalocka sa...

Å, tack, Die Quelle... :) Ja, det är knappt jag tror det själv... ;-)

Ting: Jag menar det, och jag hoppas verkligen saker och ting (ting!) känns bättre nästa år. Kram!