torsdag 18 december 2008

Resning, rensning.

När man har tagit viktiga beslut klarnar sikten en smula, energin återvänder något. När det dessutom sammanfaller med makens återhämtning kan det bli en effektiv torsdag som denna.

Julklappsköp i raketfart, espresso med pepparkakstryffel mitt i, sen städning och rensning i turbofart och med två tokglada barn som leker tafatt med dammsugaren och snurrhopp från soffan.

Bråte och råttor är i stort sett väck, energin återvänder således även i hemmet.

Nu ska jag öppna en-kilos-kartongen med belgiska praliner och värma lite glögg!

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Åh, skicka några praliner till mig är du gullig! Sitter här och är grymt sugen på choklad utan nån i sikte..

Anonym sa...

Grattis:-) Om kräksjukan lyckas hålla sig kvar på dagis, där den härjat hela veckan, och inte hoppar över på just våra barn (mirakelönskan)ska vi göra detsamma i helgen. Julstäd, julgran, storhandla. Förmodligen bara vi i hela Sverige som ägnar helgen åt detta :-) KRAM.

Tjockalocka sa...

Kajsa: Det gör jag gärna! Vi har skåpen fulla! Maken köpte ett kilo när han i Bryssel och sen fick han en hel julkorg av jobbet fylld till brädden med choklad... Plus att jag köpt två Aladdin-askar redan. :)

k.: Ja det får vi verkligen hoppas! Annars hoppas jag åtminstone att kräksjukan blir lika kort som vår - tre snabba uppkastningar och sen väck. Kram!