torsdag 11 december 2008

Knut 4 år!

Igår kväll berättade jag sagan om när Knut föddes, det var en del dramatik med ambulans till julmiddagen där jag befann mig uppklädd till tänderna men med blöta brallor eftersom vattnet just gått lagom till fördrinken. Ambulans eftersom bebisen inte var fixerad och dessutom låg i säte. Efter ett par timmar, fast nästan fyra veckor före utsatt datum, var vi plötsligt föräldrar på kejserlig väg, och detta iförd full make-up. Det var en fantastisk upplevelse som jag för alltid kommer att minnas och bli alldeles varm om hjärtat.

Imorse vaknade samma lilla person klockan halv åtta och kom uppskuttande med största leendet - "jag fyller fyra åååår idag!"
Ssschh... kryp tillbaka ner i sängen och 'sov räv' en liten liten stund till... Så att hela lilla familjen kunde marschera in med brickan fylld av paket, tända ljus och den obligatoriska flaggan.

Fyra år! Älskade älskade Knut!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh, vad underbart!!! Dessutom en härlig historia att berätta för honom varje år :-)
Min dotter fick vi tvinga ut till slut. Hon hade redan då INGEN brådska i livet, hihi.

Yogamamma sa...

Grattis lilla Knut. Och grattis till fyra år som hans mamma. Kul att få veta hur just han kom till världen.

Kajsa sa...

Vilken härlig historia, om Knut som ville ut. :) Grattis till honom.

Magdalena sa...

Grattis Knut!

Sara sa...

Vilken entré han gjorde i livet!
Stort grattis till fyraåringen!

Tjockalocka sa...

Knut tackar! Han däckade vid niotiden efter att ha fått vara uppe 'så länge han ville' och äta praliner.

Han är själv väldigt fascinerad över att han och syrran kom ut ur två olika "hål", varav hans syns som ett bleknat streck över magen.

Malinka sa...

Grattis till Knut och till hanses föräldrar!

Vi har inte kommit så långt än i frågelådan att det där med kejsarsnittet har kommit upp. Däremot är det väldigt intressant att få berättat om och om igen, gärna i offentliga miljöer, hur barnen egentligen hamnade i mammas mage ...

Tjockalocka sa...

Knut påstår att det går till så att mamman "äter ett frö" och det kan man ju säga, kind of...
Men han är föga intresserad när jag försöker vara mer specifik. Då är han som sagt mer intresserad av hur barn kommer ut. :)

L. sa...

Grattis Knut! (Och du menar alltå att han sover till halv åtta?! Vilken lyx! :-))