lördag 13 december 2008

Sankta Lucia mamma mia!

Nu är jag riktigt sliten.
Ackumulerad trötthet och massor av anspänning.

Har just roddat ett fyraårskalas för 19 ungar, en hel förmiddags förberedelser, en hel eftermiddags återställande, och däremellan två timmars intensivt fyraåringsfyrverkeri med hamburgare, spöktårtor och fiskdamm.

Mitt modersdrama kulminerade igår kväll, då min mors enda väninna såg sig tvungen att lägga sig i, och skickade ett helt horribelt brev till min mors försvar, undertecknad sågad till fotknölarna. Det slutade med att maken skrev stopp på belägg, skriv aldrig mer hit, om saker du inte har en aning.

Jag är så fruktansvärt trött.
In i märgen liksom.
Urlakad.

Det blir en tidig kväll ikväll.

5 kommentarer:

Yogamamma sa...

puh, det där lät tröttsamt. Verkligen. Sov sött!

Kattis sa...

Ja, vila ut nu.
Det behöver du.
Tur igen att du har herr Cato.

KRAM

Anonym sa...

Kämpa på!

Kramar

Roblin sa...

Usch då!

Konstigt att så många svenskar gillar att lägga sig i privata angelägenheter och komma med "goda råd" och tala om "hur man ska göra". Samma personer som gärna blundar och håller för ögonen och låtsas som att det regnar när det pågår någon oförätt framför ögonen på dem som de istället BORDE ha vett att ingrepa i och sätta stopp för.

L. sa...

Å, hjälp. Dumma människa! Bra gjort av maken - heja honom. Och kram till dig.