torsdag 7 februari 2008

Åttio naglar att lacka

När jag och vännen K gjorde exjobb* i ett insnöat Guelph, Ontario, Canada
var ett av våra största nöjen att spendera timmar på den lokala mallen,
och köpa massor av smink och glossiga modemagasin.

Ur modemagasinen klippte vi ut kroppdelar som vi sammanfogade till "gubbar"
med hjälp av vilka vi terroriserade våra manliga kanadensiska doktorandkompisar.

Sminket köpte vi för att få små gratisnecessärer i melonklyfteform
(köp två svindyra crèmer, få en billig skitnecessär med miniatyrprover på antirynkkräm på köpet).

Vi köpte också mängder av nagellack.
Därav den logiska kopplingen till detta inlägg.
Jag minns nämligen detta väldigt tydligt.
Jag valde efter mest bisarra färg och namn (Urban misfits, Painfully cool etc).

Här i Thailand kostar nagellacken på Tesco motsvarande 2 svenska kronor flaskan.
Jag har köpt fyra idag.
Imorgon ska hela familjen lackas.
Det är åttio naglar.

Vem ska ha vilken färg?


* Master thesis in civil engineering: "Ecolocical storm water management - a comparative study between Götaland and Ontario", 20p
Nån som vill läsa..?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är om jag ens VILL läsa. FAST jag är part i målet. Och FAST jäg är i branchen. Eller kanske just därför..?

Lacka på! Jag ska prestera en timme till, sen ska jag lukta på bebis, sen hem o pussa födelsedagsgrisen gonatt på sin 2-årsdag.

I morgon blir det myndighetsmöte i Tumba på förmiddagen och VAB på eftermiddagen. Byta?

Men i helgen kommer päronen o då blir det fest! Kram.

Anonym sa...

Å ja! Just! Sjunde februari!
Pussa en från mig med till H.

Nä, jag hittade tjugo ex på vinden, tog med en till jobbet, fin bild på svanar, och sen blev allting bara svart.

Anonym sa...

:-)

Minns att det uttalades intresse från mina kollegor det första året nmär jag anställdes. Men jag skämdes lite redan då så jag fintade bort dem.

Men det är väl som det sägs, resan är målet. Eller hur det nu är. Målet är ingenting, vägen är allt :-)

Anonym sa...

tragically hip! var inte det en färg också, typ chockrosa?