onsdag 6 februari 2008

Mormor och glajjorna

"Mor, lilla mor, vem är väl som du? Ingen i hela världen."

Får ett samtal, nej tre, på mobilerna. För jag svarade ju inte direkt i min, (vi åkte taxi) så då ringde det direkt på makens, och sedan på min igen (vid det laget hade vi hunnit lokalisera telefonen)

Mormor: -"Ja, HERREGUUD, jag fick gå änna bort till NN för att titta på bilden på dataskärmen. Ja, och di lila ser lite för skarpa ut. Men nu har jag bestämt såhär: I första hand nummer 5. Och i andra hand nummer 9."

Jag: -"Va..?"

Mormor: -"Ja? Oppifrån. Vi rullade ner för att se alla."

Jag: -"Men det var ju tre bilder jag mailade. Och totalt sex par glasögon. Vad är 'nummer 5' och framförallt vad är 'nummer 9'?? Hur såg de ut?"

Mormor: -"Nää, det var liksom en enda bild ju, och en massa glasögon. Femman och nian är räknat oppifrån. Hur som såg ut minns jag ente, jag tog numrena."

Följetongen fortsätter.

Bilderna ska skickas om till väninnans man, eftersom han 'plockat bort den'.
Nu skickade jag dem i två separata mail, ett för FRAMSIDAN av bågarna, och ett för BAKSIDAN, samt med tydlig förklaring att det är TRE olika bilder som visar fram- och baksida av totalt SEX par bågar.

Den spännande fortsättningen följer.

4 kommentarer:

S... sa...

Ja men då måste det ju vara de randiga som jag menade...;)

Anonym sa...

s...: Hope not... ;-) Vet inte varför jag tog med dom, men hon gillar ju dom, vill inte att vi ska ha exakt samma glajjor liksom.

Jag röstar på dom med smal guldbåge.

Anonym sa...

:-D

Jag tippar på att det är de svartvita i båda fallen. Nr 5 oppifrån i första hand och sen blir det väl nr 3 oppifrån i andra hand om man räknar vidare o börjar om? /Utredaren.

S... sa...

SS3, med det vore väl sött, mor och dotter i likadana glasögon. Kanske ett par till bibliotekarien osså.