söndag 3 februari 2008

En jättekvinna på 166 cm

I underklädesbutiken.
Sju (!) expediter står och tuggar tuggummi och fnittrar.
En är fullkletad med 'whitening' i ansiktet.

(Det är en sorts talk de säljer här, för att se fint ljusa ut... undrar vad de tänker om alla solkåta västerlänningar som girigt låter sina skinntorra bukar brännas röda och på sikt läderartas.)

I alla fall.
I underklädesbutiken.
Hinner knappt ställa mig vid ställningarna med BH:s förrän tre av de sju
expediterna står i halvcirkel runt mig.
-"You siiize?"
-"What colo', mam?"

Tvekande pekar jag på måfå mot en modell i beiget.
Raskt plockar expediten ned den och börjar prova den - PÅ mig -
utanpå mina kläder. Synnerligen intressant metod.

-"Matching unde'weer, mam?"

Tvekande nickar jag.

-"Wha' siiize?" Men utan att invänta svaret säger tre expediter efter en granskande blick mot mina nedre regioner och i samförstånd:
-"Ooo, LARGE, LARGE!"

Kul.
Verkligen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men herregud. Allt är ju relativt. På vissa håll mer än på andra, vad jag har förstått.
http://catoventure.blogspot.com/2008/01/vad-drar-ni-fr-slutsatser.html

Anonym sa...

Sara: Exakt... :-)