torsdag 21 februari 2008

Bukdallrets bestående

Jag hade tänkt att en diet bestående av ris, räkor och lite kall öl
skulle göra min kropp gott i bemärkelsen bli av med bukdallret.
Här finns ju inget smågodis, ingen choklad och inga lattes och bullar.

Men den totala avsaknaden av ens minsta lilla yttring av motion
i kombo med den ganska ansenliga mängden Singha
har uppenbarligen helt motsatt effekt.

Urskjortan som skräddaren skulle kopiera tyckte han behövdes modifieras
med någon centimeters vidgning i bilringsnivå
och över kanten på min ganska nyköpta jeanskjol böljar det ut av något
som jag inte alls förstår vad det kan vara.

Nåja, en kameltå här och ett sidfläsk där, väl hemma lär vi vara så panka
att det blir Ramennudlar och fulvatten,
då ska dallret göras upp med en gång för alla.

2 kommentarer:

RANA sa...

Äh skit i det. HULL ÄR KVINNLIGT (brukar jag tänka). :-D

Anonym sa...

rana: Ja! Håler med. Mitt daller är dock extremt lokalt placerat, inga yppiga kurvor alltså, bara ett simpelt bukdaller... :-D