fredag 15 februari 2008

Snygglo

Ibland är man snyggare än vanligt.

Sitter här med kulmage (alla öl??),
fet herpesblåsa på läppen,
barnpuder i hårbotten (eget påkommet 'torrschampoo', funkar sådär)
och flottig T-zon.

Men valkarna är åtminstone gyllenbruna,
och värmen känns som att befinna sig i en gudomlig andedräkt,
och vi fick spritleverans igårkväll.

Sprit är bättre än vatten.
Framförallt glömmer man lättare varför man går runt och luktar getost
samt sprider ett moln av talk runtomkring sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men. Så snygg ÄR du väl som vanligt? Och jag med. Eller vad sägs om fotoabumet från februari 1998? (Shit! TIO år sen!) då vi väger åtminsone 10 % mer än idag, är VITA som månar och lätt finniga på hakan. Mys! Inte konstigt vi trängtade mha glossy magasines...

Anonym sa...

k: På den tiden saknade jag självinsikt ;-)... Tyckte att jag var döläcker i fejkskinnbrallor och polskblonderat hår... Eller?

Jodå, det är klart, jämför man sig med medelsvensson här (kvinna, 65 plus, skrynklig och hängig) så är man ju faktiskt rätt snygg.

Fick en gudabenådad kmmentar igår när jag var och shoppade ensam på nattmarknaden - hade köpt fiskeset till K i plast - och damen i butiken frågade "You have baby??", jag svarade "Yes, two actually.", varpå hon svarade "Ooooh, look so young!". :-) Sånt lever man länge på!!

Kram!