lördag 16 februari 2008

Trettioåriga kriget

Kom just på att mina föräldrar har sin 34:de bröllopsdag idag.
'Har' säger jag, för firar gör dom aldrig.

Kanske att pappa köpte en cellofantulpan på Solidar nån gång på åttiotalet.

Själv refererar min mor till längden på sitt äktenskap som "30-åriga kriget".
Som nu alltså är inne på sitt trettiofjärde år.

När jag var ung och romantisk och känslig var jag stundtals förbannad på dom.
För att de aldrig visade någon ömsesidig ömhet offentligt. För att de inte ens firade sina bröllopsdagar. Jag trodde att det sa nånting om mig. Så jag försökte liksom fira den åt dom. Det gick ju såklart inte.

Numera är jag såpass gammal att jag kan distansera mig från deras relation. Att den inte har med mig att göra. Jag kan till och mig kosta på mig att tycka att den är lite smålustig.

Inga kommentarer: