tisdag 5 februari 2008

Slow shopping

Har påbörjat den rörelse som man kan
karaktärisera som "slow shopping".
Man funderar lite hemma,
Man åker in en, två, fem gånger och kollar.
Man funderar igen.
man påbörjar prutningsprocessen.
Bara den kan ta ett par veckor för den idoge.
Sen slår man till. På massor.

Just nu är Optikern min grej.
Mormor ska ha brillor. Hon har alla brytningsfel i världen.
Jag ska ha kontaktlinser.
Och kanske, om det förbättrar förhandlingsläget, ett par nya solglajjor.

Optikern tyckte att jag skulle mms:a mormor bilder på bågarna.
Nu är det ju inte så enkelt.
Jag får maila en man till en väninna till mormor som har "EEEMEJL".
Sen får mormor knalla dit och så ska de försöka "trycka fram bilden på skärmen".
Det är inte alltid det lyckas, och det är alltid mitt fel om det misslyckas.

Vilka bågar ska mormor välja?

1 kommentar:

S... sa...

De där svartvitrandiga...