tisdag 30 juni 2009

Överdos

Efter en halv natt med trettiosekunders hostintervall stod jag vid fyratiden på morgonen inte ut längre, gick upp och tog en rejäl sked av cocillanan och sjönk sen slutligen vid gryningen in i ett morfinrus.

Vaknar runt åtta med en kropp som inte lyder. Huvudet känns som ingjutet i cement, illamåendet gör kroppen klibbig och kallsvettig, yrseln och mattheten gör det nästan omöjligt att kliva ur sängen.

Allt i ett töcken. Jag fick iväg barnen till dagis, återvände kräkfärdig till sängen och ringde i panik till husläkaren. Sov sen i sjokvisa dimmor tills jag fick stappla mig iväg till doktorn.

Visar sig att jag fått en överreaktion på cocillanan, tål den uppenbarligen inte, får två nya hostmediciner och order om att fortsätta med penicillinet.

Ovant, kontrollfreakat ringer jag skräckslagen kollega och lämnar över morgondagens högnivå-kineser i hans hand.

3 kommentarer:

Anna sa...

Den där hostmedicinen alltså...

Jag har hört alltför många i min närhet som reagerat negativt på den.

Krya på dig!

Malinka sa...

Å fy. Medicinöverdoser är så läskiga.

fd +1 trappa sa...

Hang in there!

Mollipect?
Krya på dig nu. Snabbt!