tisdag 9 juni 2009

Hål i marknaden

Under årens lopp har jag haft så många snilliga affärsidéer.
Hål i marknaden utifrån direkta behov jag själv haft. Och ofta undrat över varför någon inte redan profiterat på?

Många idéer kom under föräldraledigheten, och den uppsjö av barnprylar som man blev indoktrinerad att man måste ha för att vara en god förälder. Och ändå kunde man inte få löst de enklaste problem.

Till exempel som att alla springer runt med splajdans nya, asdyra moderskepp aka barnvagnar - inte sällan till en kostnad av tio lax, men PÅ dessa lyxåk sitter det medelst sunkiga tvättklämmor hjälpligt fastspända kökshanddukar/gamla örngott/små tunna filtar över sufflettens öppning för att skydda det sovande barnet från stark sol/RS-virus/nyfikna tanter.

VARFÖR har ingen kunnat fixa en snygg, enkel lösning på detta problem? I flera år såg jag ultradesignade Buggisar körades av flashiga morsor i stilettisar, men som en pinsam fis fladdrade en urtvättad köks-lase i vinddraget när de klapprade förbi ner mot Ö-malmstorg.

Ända tills nu.
Nu såg jag i senaste numret av den flashiga mamma-tidningen att någon äntligen landerat en designad 'gardin' som fästs med typ duschringar.

Kostnad? 399:-, för ett enkelt, men designat, tygstycke.

Vilket fick mig att igårkväll dra upp ett par av mina andra "hål" igen, och börja smida planer.

2 kommentarer:

SonjaPL sa...

Vad bra! Inte att det saknas barnprylar men, precis som du skriver, så finns det många hål fortfarande. Kommer du igång på riktigt så har jag också ett par idéer men är för lat för att utveckla dem på riktigt. Heja dig!

Tjockalocka sa...

Jajjemen! Ska ägna semestern åt att smida...