måndag 22 juni 2009

Utblick

Dagens I-lands:

Idag konverterade (migrerade kanske det heter på IT-språk) vi änteligen från sugiga Lotus Notes till Microsoft Outlook på jobbet. Konstigt hur man då i stundens sista skälvande minut i allafall kan fästa sig vid sugiga mailprogram, för när nu Notes-eran plötsligt för alltid är över saknar jag litegrann det åttiotalsaktiga gränssnittet och den dåliga funktionaliteten.

Och plötsligt har min man i våldsam glädjeiver över vår nye gemensamme vän Outlook tillbringat dagen med att bomba mig sina kalenderbokningar.

4 kommentarer:

Jos sa...

åh, välkommen till paradiset. min man är också mästare på att lägga in "to do lists" i min kalender. men så är han ju en mikromjukis. vad har greven för ursäkt?

Tjockalocka sa...

Han bara gillar allt datoriserat. Han mobbar mig för att jag fortfarande kör med min gamla Filofax... När man kan ha allt i telepjånen.

Kattis sa...

Du, try Lotus Notes som publiceringsverktyg...
Gah!!
Jag drömmer om den dagen vi kan slippa åbäket...

fd +1 trappa sa...

oj oj oj. Jag sitter bara och fnissar.

Välkommen till 2000-talet.