måndag 12 maj 2008

Mamma mamma mamma maaaammaaaaaaAAA!

Hemma med två sjuka barn.
Dom var åtminstone sjuka inatt,
höll oss vakna med skrällhosta och febriga gnyenden.

Idag verkar dom precis som vanligt.
Knut har redan fått två utbrott för att han inte får gå till dagis.

Klockan är bara 09:26 och barnen har målat - förutom på ritrullen så även stolar, bord och sig själva då jag fick ett tvåminuters jobbsamtal. Storvaskning i badrummet.
Nu ska det spelas spel och lekas med lego. Jag måste vara med enligt sonen.
Lillasyster sliter av sig blöjan en gång var tionde minut för att "gå på pottan", vilket innebär fejkkissning på golv och sedan spola ner en halv rulle toapapper på WC.

Hm. 09:32.
Härliga dag!

3 kommentarer:

L. sa...

Tillfällig föräldra"ledighet" - jo, jag tackar! :-) Själv fuskar jag med film för pigga vattkoppsbarnet idag för att kunna jobba lite. Blir dessutom avlöst efter lunch och får åka till jobbet och vila upp mig.

Malinka sa...

I feel your pain. ;-) Det finns inget värre än s.k. sjuka barn som är för pigga för att ta det lugnt och för dåliga för att göra det de egentligen vill.

Kanske har ni fått det som Frida hade i lördags: en plötslig hög feber som medikerades med Alvedon och sen aldrig kom tillbaka? En av fsk-pedagogerna kunde berätta att det går något sånt just nu. Den kortvariga febern förstörde vår helg; vi hade diverse roliga saker inplanerade för samtliga (vi brukar sällan ha det, faktiskt) och i stället fick vi sitta inne i två soliga dagar ... Till ingen nytta alls, faktiskt.

Tjockalocka sa...

Nu har det handlats, stekts bacon som ingen ville ha, nattas lillsyrra och bakats "K"-kakor... Sonen däckade just i soffan framför Madagaskar så nu har jag X min innan syster vaknar...