måndag 19 maj 2008

Måndagsläckage

Ååkej.

Trumhinnan i höger öra sprack.
Varblandad vätska rann ut.
Värken försvann förvisso, locket består, och jag läcker.

Satt på årsstämma som dominerades av sjukligt tjafsig käring,
som laddar ett år i förväg för att anmärka på oväsentligheter.
Led, och läckte.

Nu har vi ett porlande element till följd av grannen ovanpå's ombyggnationer.
Tjusexåringen bygger om en treå'nhalva till en tvåa, med spa i köket.

Nä.
Såna här dar kan man lika gärna gå och lägga sig.

4 kommentarer:

Anna sa...

Glöm inte penicillin, för trumhinnan. Tänk om detsamma kunde bota ljud från grannbygge och käringtjafs...

Krya på, återigen!

Tjockalocka sa...

Tack!
Ja, jag ska stanna hemma imorgon och gå till husläkaren...

Nu har jag ju fördelen att jag knappt hör alls, så dom kan banka bäst dom vill. Bara jag får min kopp Skånerost och en pilla. ;-)

Malinka sa...

Men kära nån! :-o Vilken jätteförkylning du måste ha – konstigt nog märktes inget på dig i lördags.

Krya, krya!

S... sa...

Fy stackare! Krya på sig!!! Lökförband kan rekommenderas, men det är nog försent nu...