onsdag 21 maj 2008

Vildjästförsök 2

Det här ser faktiskt inte helt fräscht ut.

7 kommentarer:

Anna sa...

*Gapskratt* Nej, verkligen inte!

Rör inte om i jästen med den som står längst till höger...

Tjockalocka sa...

Jag ska försöka att låta bli *tvångstanke* ;-)

Grejen är den att det där stället är det enda i lägenheten som håller 31 grader, tydligen den temperatur vid vilken vildjästen ger sig tillkänna. Innebär även att vi måste ha badrumsskåpsarmaturen tänd dynget runt i fem dygn. Hm. Har detta gått för långt..?

Anna sa...

Jag förstod precis att det var just så; enda, rätta stället.

Men äsch, inte har det gått för långt. För långt kan man säga när man som jag pratar med nyköpta plantor man sätter i jorden och när man jagar hungriga koltrastar med vattenslang efteråt, för att de nyfiket pickar i planteringen. Fast säg det inte till nån.

Jästen har själ, växterna detsamma. Vi är blott passionerade! (Neeej, inte pensionerade!)

:oD

Anonym sa...

Men vad 17 är det i litermåttet? Mer än vatten? Espressopods?

- Du är ju inte klok Madicken!

Tjockalocka sa...

anna: Min mormor hade blommor och väster som 'husdjur', hon pratade ständigt med dom, och dom frodades i hela lägenheten och balkongen. Så du är nog inte fel ute här. :-)

f.d granne: Men jag har ingen ärta i näsan iallafall! ;-) I burken är det vatten, socker, honung och osvavlade biodynamiska torkade aprikoser...

Tjockalocka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej,
Det här påminner mig om när jag och en god vän skulle pensla köttet när vi lagade mat till några goda vänner. Den enda penseln vi hittade i närheten av köket vi höll till i stod i en glasburk. Och luktade lacknafta. Köttet fick väldigt fin skorpa. Och smakade gudomligt.

Hej då
/P