onsdag 29 augusti 2007

Black Granite Shiraz

Jag inser förbluffat att jag sitter och ljuger för mig själv.
Försöker bortförklara, omskriva, förfina.

"Det är ju nästan fortfarande sommar..."
"Det är ju ändå lillördag..."
"Jag har fanimej gravidat och ammat hur länge som helst..."
"Det är ju så kontinentaalt och trevligt!"

För att få öppna vinflaskan med ett poff och höra det kluckande porlandet när den ädla drycken fyller kristallglaset.

För att få känna den härliga matthet som sprider sig i axlarna (enligt E's farmor).

Ja, jag VET. Jag är en missbrukare. Med den förmildrande omständigheten att jag ständigt är otrogen och byter föremål för missbruket. Nu råker det vara fint vin. Nästa vecka är det bollfrans och snortlim.

SKÅL!

3 kommentarer:

[attle] sa...

Skål! Lite sent ute, men du kan nog skåla ikväll med :-)
Själv är jag gammal rökare som inte röker, så mitt beroende varierar också i letandet efter ett fullgott substitut till cigg. Går väl sådär kan jag meddela.

Anonym sa...

Helt rätt!
Drick ditt vin utan dåligt samvete!
=O)

Tjockalocka sa...

attle: Ja, kollegan ser fett plågad ut när han stoppar in den nikotinfria tranbärs-prillan...