onsdag 8 augusti 2007

När skinkorna klibbar och ölen är sval...

Och därmed känner jag mig nödgad att publicera texten till den ultimata låten "Fyllefloskler", något vi alla känner igen oss i..?

"Det är fredagkväll å det sjunger i blodet
Ett par stora stark å det skevar i lodet
Det är veckans belöning när skiftet gjort halt
Man är mild å patetisk å pratar om allt
Här går svajiga ben till ett coverband på scen
Alla flickor är Lilli Marlene
Här strider ett gäng i rätt fuktig teräng
Å alla skanderar dom samma refräng:
"Raj, raj, raj, Du är min bäste vän!
Du fattar precis vad jag menar
Hur världen än snor å vrir
Vår vänskap oss alltid förenar!"
Fylleflosklerna flyger å far
Viner kring öronen känn hur det drar
Du är min bäste vän
Det är fredagkväll å det gungar i pungen å
Stolta Mary omskrik å omsjungen
Vid veckans final man blir lätt pubertal
När skinkorna klibbar å ölen är sval
Här står jag och mitt vin å en skev tamburin
Alla flickor är Lena Olin
Någon har lagt sin arm om en vakt
Å svettiga ansikten gungar i takt:
Raj, raj, raj Du är min bäste vän..."

(Jävlar Anamma)

Inga kommentarer: