torsdag 16 augusti 2007

Byråhelvetet

Följetongen med C's byrå fortsätter. Nu när den äntligen är målad 39 gånger och avtorkad från fågelbajs och barnkiss så ska den monteras. Dvs lådorna ska föras in i själva byråkroppen medelst plastskenor.

Bara det att plastskenorna (av sol, värme eller pissregn) liksom krympt, börjt sig och spruckit. Så det går inte att föra in lådorna.

Ringer IKEA kundservice. Callcenter-Robban från f****ing Älmhult kan tyvärr inte hjälpa mig eftersom han behöver några fåniga siffror på ett kvitto som jag naturligtvis inte har kvar. Kan han inte bara skicka mig sex nya förbaskade plastskenor?? Nej. Jag måste lasta in det lackade byråherket i bilen och åka till IKEA Barkarby om jag vill få nån rätsida. Troligt?

Byrån kostade 199:-. Jag börjar ledsna fett på den.



2 kommentarer:

Malinnea sa...

Räcker det inte att du tar med plastskenorna?

PS: färgen är jättefin, C kommer att ha med den till första lyan och välja övriga tapeter och gardiner utifrån den. Säkert!

Tjockalocka sa...

Joo, kanske... men Barkarby?? *låångt*

Just nu har vi faktiskt fått in lådorna på de skeva skenorna, men de går inte att öppna :-)