fredag 10 augusti 2007

Börje Bajskorv som brosch?

Det kom ett email från "Slöjd-Detaljer" med höstens nya helt onödiga hobbies. Man kan köpa ett "filta-i-ull-startpaket" för 348:-.

Nu blev jag galet sugen på att börja filta små tokiga ullbroscher.

Och då börjar jag samtidigt tänka på den bok som jag och vännen K alltid pratat om att vi ska skriva en vacker dag. Den ska handla om Ulla Urin och Börje Bajskorv och deras färd från toaletten och ut i havet i Afrika. (Vi läste avancerad VA-teknik på universitetet.)

Kan man kombinera detta? Kanske kan jag filta Börje Bajskorv i brun ull? Och göra en storsäljarbrosch?


3 kommentarer:

Karro sa...

Måste erkänna att boken gnager lite. Konceptet står nerklottrat på en bebisrumpservett från ICA H-åsen, eftersom jag kom å tänka på den när jag var föräldrarledig med V. Den ligger fortfarande i min nattduksbordslåda och inväntar rätt tid. Eller vad det nu är. Men en brosch tycker jag vore ett bra startskott.

Tjockalocka sa...

Eller hur?

Anonym sa...

Och om tre månader finns boken ute i handeln...schhh tjejer...