onsdag 15 augusti 2007

Jag testar mina gränser - "Del 1:Thailandsskorna"

Alltid när jag köper ett par skor eller ett nytt plagg så ser jag en bild framför mig hur jag snyggt kommer glida fram i mitt nya inköp. Men när jag blickar tillbaka på "veckornas outfits" så inser jag nedslaget att det är samma gamla jeanskjol, toppar och assköna sneakers som åkt fram dag efter dag.

Nu ska det bli ändring på min slentrianmässiga stil! Jag ser det som en utvärdering, då går det bättre: Idag är det dags för "Thailandsskorna", de glittriga paljettskorna som verkade som en så bra idé att köpa på Bangkoks nattmarknad. Hittills oanvända. Idag premiär tillsammans med jeanskjol (sic!) och blå top. Vad tycks?

Min egen utvärdering hittills: Ganska sköna, men svårt att gå i skor som inte sitter fast där bak. Låter fånigt "klapprigt" när man till exempel går ner för en tunnelbanetrappa. Halkar ur om man inte framkallar lite tåbira. Piffar dock upp dagens klädsel rätt rejält. Men inget för den som har bråttom.

Inga kommentarer: