onsdag 29 augusti 2007

Spännande möte på deppet

Möte på deppet som vi invigda säger. Uppstart inför hösten. Träffar där vännen P, tidigare kollega, numera depsek.

Vi pratar viktiga saker. Energipolitik. Sveriges ordförandeskap i EU 2009. Sånt som egentligen är intressant. På ett övergripande plan, som P brukar säga. Men inte i det dagliga hanterandet av pappersbuntar.

-"Och torvmossar", avslutar chefen B innan han lämnar rummet.

Kommer på mig själv mig med att drömma om att stå i karamellaffär.
Vännen P har redan klottrat pappret fullt av dimslöjor över lugna vatten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha ja, det är väl bara att erkänna. Men ska jag nu behöva vara försiktig i fortsättningen, så att mitt klotter fortsätter vara dimhöljt? Eller åtminstone acceptabelt för offentligheten.

Vad gäller karamellaffären måste du lova att ta in de där lökformade, smultronsmakande randiga små sakerna i sortimentet. De har helt försvunnit från jordens yta. Varför?

Tjockalocka sa...

Don't you worry. Du har totalt källskydd. Och jag har yppandeförbud. Och jag kommer aldrig mer blogga om jobbet.