måndag 31 augusti 2009

Jag drömde om att slinga håret på Strandvägen

Som vanligt urartar mina storslagna svisch-swosch-hår-planer. Planerar att boka tid hos flashig frissa på diverse tipsade ställen men slutar alltid med att panikslaget osedd slinka ner i den skumma källarlokalen runt hörnan hemma där ett antal mer eller mindre nogräknade 'frisörer' huserat de senaste åren. Just nu är det en ung skelögd kille från Huddinge.

Men det är som det är.

Topparna måste bort innan Spaniensolen krasar sönder det sista av dom frissigt döda cellerna.
Panik var ordet, sa Bill.

3 kommentarer:

Malinka sa...

Men hurru! Boka genast en tid om sex veckor (eller hur ofta du nu brukar klippa dig) hos min finfina frisör på just Strandvägen!

Det är enda sättet att verkligen komma i väg innan man ser ut som en ruskprick i håret.

Tjockalocka sa...

Jaaa... det var ju just det. Sex månader är väl snarare min frekvens - ja jag VEEET! Uselt. Men så ser jag ju ut därefter. :-)

Jos sa...

Jag tycker du är snygg i håret, det tycks tåla en hel del om du gör det så sällan. Själv liknar jag mest en Mon Chi Chi just nu. Det är inte lika snyggt, men ett stort kliv framåt. Que tengas un bien viaje, amiga mia!