torsdag 27 augusti 2009

Hemmadagar

Jag lider av ett slags orolig rastlöshet i kroppen. Vet inte var jag ska göra av mig liksom. Har nån slags energi men den verkar inte avsedd för alla tråksaker som borde och måste göras, den vill göra nåt... meningsfullt och kul.

Det kan bero på att jag varit hemma och inomhus med "sjukt" barn i två dagar (två kräk igår morse sen allt som vanligt, men det ger hemmavaro två dygn) och påminner om den långtråkklåda jag hade som föräldraledig. Visst, ibland är det mysigt. Ett par timmar om dan. Sen blir jag rastlös och blank i huvudet. Dra runt på Fältan. Nä. Fika på Thelins för hundra spänn. Nä. Upp i parkleken. Huga. Åka buss. Fördriva tid. Torka kladd. Böja rygg. Plocka kloss.

Hämtade sonen tidigt från dagis och spenderade åtminstone roliga soliga eftermiddagen utomhus med cykling, gungning och barnbajsning på offentlig toalett.

1 kommentar:

Aggie sa...

Sånn får jeg det også av og til. Jeg er såååååååååååååååå ikke ment til å være hjemme på heltid.