söndag 30 augusti 2009

Feberriden, vulkanisk

Så.
Sov större delen av lördagen, nattsömn på tolv timmar.
Vaknade, åkte ut till Arninge för att köpa två bälteskuddar till Spanienresan. Hann halvvägs hem innan vi insåg att vi visserligen köpt en cykel, några möbeltassar och resedeodorantwipes, men att vi glömt det vi åkte ut för att köpa. Bälteskuddarna. Illamåendeframkallande u-sväng och mot rött tillbaka. Hann på håret med den officiella visningen på Huset 2.0 på vägen hem. Fruktansvärt Illamåendeframkallande. En miljard örlande insekter förklädda till unga par som äckligt virtuellt placerade sina Svenskt Tenn-skåp längs väggarna och använde uttryck som "synnerligen trevligt". Girade in på parklekskalaset tio minuter efter utsatt tid, svirrig och med påsar under ögonen. Clownuppträde och tio identiska pojklegopaket senare stapplade jag hem, åt makens italienska cena rustica (långkokt bolognese), och bokade dos biljetas till nästnästa fredag:

8 kommentarer:

Malin sa...

Vi avslutade våran visningsångest idag. Skrev kontrakt med en synnerligen trevlig säljare och hennes (faktiskt ocksa ganska trevliga) mäklare.

Hon som sålde ställde tom upp som barnvakt medans vi tog en sista titt på huset innan vi bestämde oss. Jag är oerhört lättad över att jag (förhoppningsvis) inte behöver gå på en visning till på väldigt, väldigt länge.

Kaos-Anna sa...

Jag blir stressad bara av att läsa...

Kattis sa...

Har ingen berättat för dig att du ska vila när du är sjuk?!
Hade väl räckt om du gjort en av de där supermånga grejerna idag.
Din suveräne make hade säkert klarat sig galant själv.

Take care of yourself Tjockalocka!!

Magdalena sa...

Oj! Ta du och vila ut ordentligt. Inte bra för dig elelr annan för all del när du feberriden går omkring!

Anna sa...

Jag håller med Kattis ovan och läser ett strindbergsk inferno light mellan raderna.

Hoppas du hämtat dig från möget nu, så att det inte förlängnings-plågar dig lagom till resan.

Krya på-kram.

Tjockalocka sa...

Tackar, ja, något bättre, ingen feber.

Jag fick den lätta: Dricka kaffe på kalas två timmar medan maken fixade tvätt, städ och middag hemma. Och dessutom var jag rastlös, och kalaset var utomhus så jag tror inte jag smittade någon... ;-)

jp sa...

Har ni bokat er egen tangokurs än?

Tjockalocka sa...

jp: Nej, jag kollade datumen och det var två kommande nu i september, varav M borta ena och det andra funkade inte heller. Det är dagtid på helgen, lördagar tror jag, mitt på dan, så det ska passa med barnvakt etc också.

Men vi ska boka!!