fredag 3 april 2009

Synkrodestinitet

Jag läser Deepak Chopra just nu.
"Att välja glädjen".

Hur livets väv, från minsta atom till största system, hänger ihop. Hur allt vibrerar och samverkar och hur vi med intention kan uppnå fullständig lycka och glädje i våra liv. Hur inga sammanträffanden är meningslösa, utan istället en fingervisning från det som är större än oss själva om vilken riktning vi bör ta i våra liv.

Jag gillar sånt, men är dålig på att leva så.
Och det är en bok som ger förtröstan och livshopp om man känner sig ensam i världen och rädd. Eller för all del annars också.

3 kommentarer:

[attle] sa...

bitvis älskar jag sånt. också dålig på att leva efter det :-)

Jennie sa...

Önskar jag kunde tro på sånt. Men det kan jag tyvärr inte... .

seilon sa...

Började du leva efter det?

För det fungerar. :)
Mina senaste år är bevis på det.

Dokumentären The Secret är också värd att se.

Men det kan vara bra att inte vara egoistiskt utan tänka på andra.