tisdag 7 april 2009

PMS?

Uselhets uselhet.

Räknade fel på tiden imorse vilket resulterade i adrenalinstress; jag ömsom skrek, lockade, tjatade, lirkade och hotade barnen för att få dom att äta upp och klä på sig. Ändå tog det enochenhalvtimme. Alla grät.

Jag missade skjussen till Etuna, fick rusa till dagis och anlände svettblöt till sista morgontåget med en minut tillgodo - med en skvalpande kaffe i handen.

Sjunker ner i sätet och begrundar min uselhet, ska just ta första sippen på kaffet när tåget rycker till och så sitter jag plötsligt med kaffe rinnande längs hakan, droppande på min vita tröja.

Har fräst mot kollegor som upptar dyrbar tid med att älta samma (men viktiga) saker, känner mig usel och ur fas.

Och så dessa fula brungula fläckar mitt fram på tröjan.

3 kommentarer:

I've been there... Nya tag! sa...

Been there. Nya tag..!

k. sa...

Nu bidde det fel, ha! Det var bara en hälsning från K.

[attle] sa...

Även solen har sina fläckar. Kram!