torsdag 23 april 2009

En torsdagseftermiddag när man trallar från jobbet

I spetsiga kalvskinnsmyggjagare och sommarrandig kavaj.

Man går i maklig takt, för man har inte bråttom.
Man släntrar upp för Riddargatsbacken och in på nyöppnade Story Hotel Bar.
Man slår sig ner i en intercontinental miljö och beställer en citrongräsdrink.
Man kopplar av, man kastar huvudet bakåt, man skrattar porlande.
Man äter en bit, tar ett glas vin, omger sig med glada vänner.

Och minnet av den trötta, vagndragande, vrålhögssläpande modern från igår är för en kväll ett minne blott.

Nu drar jag!

3 kommentarer:

Malinka sa...

Good on ya!

Om jag inte redan hade varit hemma och vore alldeles förstörd i kroppen efter gårdagens träning, hade jag kanske också trallat iväg till bar.

Iofs inte försent än ... Kanske en eftermaten-drink på haket mittemot?

jp sa...

Hmmm. Hemma satt jag i velourdress en stor mugg te och betade av 120 mail, tre protokoll och ett presentationsmaterial (blev inte klart). Jag är inte alls avis, inte alls bitter över Hs ögoninflammation, inte alls...

k. sa...

Men nu är det tradition så nästa tåg avgår före sommaren!