tisdag 14 april 2009

Pressgurka

Utflyktsmatsäcken inför morgondagens Skansenbesök med dagis är nu klar.
Beställningen löd: Pannkakor med sylt (hemstekta) och köttbullar med pressgurka.

Jag: -"Mäh, går det bra med en bit vanlig gurka?"
Knut: -"NEJ!! Det MÅSTE vara pressgurka!"
Jag: -"...kanske ättiksgurka från burk...?"
Knut: -"NÄÄÄÄJ! Jag ÄLSKAR pressgurka. Jag MÅSTE ha pressgurka på utflykten. Till dom jättesmaskiga köttbullarna. Före dom smaskiga pannkakorna."
Jag: -"...åkej åkej..."

Och så står man där, halv nio på kvällen, efter styrelsemöte med bostadsrättsföreningen, och lägger in pressgurka till sin pressgurkegalne son.

5 kommentarer:

åsa sa...

Vet knappt vad det är och ännu mindre hur den görs...

Godiva sa...

Nu är det jag som googlar pressgurka, jag måste verkligen ha missat något!

Godiva sa...

Nu är det jag som googlar pressgurka, jag måste verkligen ha missat något!

P. sa...

Klart killen ska ha pressgurka! Sådan smak måste uppmuntras. Jag gör själv pressgurka till mina köttbullar ibland och håller helt med.

Ting sa...

Åh vad sött!
Pressgurka, det är grejer det! =O)