söndag 19 april 2009

Menyn

Nej, vi åt inte bara dippade grönsaker igår.
Vi drack Pimm's också.
Medan de sju barnen fick köttbullstacos och lakritssnören.

Sen åt vi följande mycket lyckade meny:

* Ceviche på pilgrimsmusslor och räkor samt mango, avocado och gula coctailtomater i en dressing av lime, chili, vitlök och koriander.
Ett lätt, halvtorrt Riesling till detta.

* Sextimmarslammet: Lammstek som bräserats i vitt vin tillsammans med morötter, rotselleri, palsternacka, potatis, rödlök, vitlök, bacon och tre sorters färska örtkryddor. Serveras med nybakat levain att suga upp den fantastiska skyn med.
Ett mustigt och fruktigt Zinfandel.

* Varm chokladbakelse med krämigt inre, gjord på 76%-ig choklad, serverad med en kula vaniljglass och färska hallon och jordgubbar.
Kaffe och portvin.

* Tre ostar (gryuère, gorgonzola och tryffelpecorino) med fikon/äppelmarmelad och små spröda rågkex. En vällagrad Bordeaux.

9 kommentarer:

Ting sa...

Åh herregud.
Nu var jag nära klimax här känner jag.

Tjockalocka sa...

Ja det var riktigt mumsigt! ;-)

Kaos-Anna sa...

Det känns lite märkligt att jag inte var inbjuden... ;-)

Tjockalocka sa...

Ja med tanke på att maten (väl?) var ganska GI så... Jag kikade ut vid sjutiden för att se om du kanske hängde runt vår bil eller nåt, men icke. ;-)

Kaos-Anna sa...

Vips så står jag där och hänger...det var allt för länge sen nu.

Åsa sa...

Allt låter ljuvligt, till och med bättre än pressgurka ;-) Hur 17 hann ni med att införskaffa och tillaga ett nytt lammoffer efter det första lammets förruttnelse?? Ni imponerar i effektivitet...

Tjockalocka sa...

Åsa: Vi bor i stan. ;-) Två minuter till en av stans bästa mataffärer.

Annika sa...

Låter som en rent ut sagt perfekt middag!

L. sa...

Oj, säger jag bara! Det låter fantastikt gott!