tisdag 21 april 2009

Matematiska samband av ren frustration

Andelen strul och tjat vid läggdags står i stark exponentiell korrelation till antalet öppningar av kökslucka No 4 kvällstid mellan ca 19 och 20.30.

Bakom denna lucka gömmer sig nämligen inpulat bland tallrikar och porslin, en värld av hemligt godis. M&M's, turkisk peppar, lakritssnören, guldpengar, Lindts Sea Salt choklad, ostbollar, sombreros, fruktplippar, sura bilar - you name it.

Jag måste ha det så.

Ikväll blev det tre rundor. Alla M&M'sen rök, samt en och annan sur biljävel.

6 kommentarer:

k. sa...

Me too. Sockersunk. Fast översta hyllan vänsterskåp högt. Och oavsett tjatgrad. Och från ca 16.30-22.00 när barnen tittar bort...

Ses!

Jennie sa...

6-åringen: "Mamma, jag vet vad du gjorde i går kväll. Åt godis!". Hon hittade mina (observera TOMMA) godispåsar som jag nödtorftigt gömt på hyllan i soffbordet.

Anna sa...

Du är som jag. Jag tycker mig alltid "behöva" det.

Sara sa...

Klart man måste ha energipåfyllnad!

L. sa...

*räcker upp en hand* Här också.

Hosanna sa...

Blev det lättare?