söndag 26 april 2009

Höga berg och djupa dalar

Fredagen gick i husdrömmens tecken med återvisning på överprissatt radhus inklusive inkompetent mäklare, sedan årets första grillmiddag hos vännerna i det hus som inspirerade oss att överhuvudtaget överväga alternativet. Som vanligt blev längtan efter soligt trädäck svår. Och middagen härlig!

Lördag införskaffades vårens gympapjucks och så fikades det hos gamla goda vänner. Låg på en filt i deras trädgård och lät barnen roas och gungas av engagerad lekpappa.

Fick också en svår och allvarlig tankeställare som berör mig väldigt djupt.

Kvällen spenderades hos gammal bästis från förr, ett trevande och famlande efter att hitta tillbaka till nånting som alltid funnits där. Många långa och intressanta diskussioner och mycket vin.

Upp som en tupp, för idag packar jag för Utrecht. Åker ner ikväll och ska på strategimöte imorgon. Har inte förberett mig, har en hel mapp med jobbpapper som jag inbillar mig att jag ska hinna gå igenom på flyget. Åter tisdag lunch.

Jag hoppas ni följer med mig på resan!

1 kommentar:

Åsa sa...

Lycka till, hoppas det blir en bra jobbresa!