onsdag 26 december 2007

Ett femtimmarslamm på annandagen

Annandag jul i goda vänners lag.
Maken lagade Jamies femtimmars-lamm, gudomligt gott!
Köttet blir mört som smör, rotsakerna tar till sig mustiga smaker av vin, örter och buljong.
Dessert i form av vaniljglass med varm smörkolasås.
Ett gott vin.
Två galna ungar.
Fyra extremt goda vänner.

Can't beat that, can ya?!, som svägerskans amerikanske pojkvän sa när maken berättade att vi på lillejulafton åt Swedish Christmas Sandwiches and was drinking Vodka shots...

8 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Låter fantastiskt gott! Mums!

Anna Kaya sa...

Åh, det där måste jag prova! Låter jättegott!

Kram,
AnnaSv

Malinka sa...

Vän av ordning undrar vem Jamie är. Oliver? Curtis? Foxx?

Det avgör ju huruvida man vågar prova på receptet.

Tjockalocka sa...

Curtis hade ju varit kul! Nä, Oliver är min djärva gissning. Han är ju mycket för sånt där, allt i en panna, blanda med händerna och i med lite good ol' herbs...

Det var verkligen väldigt gott. Och enkelt, men det krävs framförhållning.

Kolasåsen var Leilas recept på smörkola som jag bara kokade lite kortare tid.

Anonym sa...

tack för supermums igår. Lammet var SUPERB!!!! Och likaså rocky roadarna jag goffade i mig idag. Inget över till Nicke... men å andra sidan är det jag som är gravid...
Kram och puss / Emma

[attle] sa...

lammet ska prövas inom snar framtid. Kanske söndagsstek här hemma... :-)
Låter förbannat gott!

Kaos-Anna sa...

Nu får ni ju vakna ur julkoman.Jag har ingetatt läsa. Vad jag ska göra när ni åker till Thailand är fortfarande oklart.

Anonym sa...

fru kaos: Don't you worry. Vi har trådlös uppkoppling i Thailand och kommer ha ALL TID I VÄRLDEN att terrorisera läsarna med bloggalster flera gånger per dag. Moahahahaha!