lördag 8 september 2007

Rapport från min expojkväns sovrum

Alltså, det här med internet och datorer...

Via Facebook och vänners vänners nätverk hittar jag ett ex.
Hittar hans fru. Och alla hans vänner.
Via frun hittar jag en blogg. Med foton på barnen.
En hemsida.

På hemsidan ligger hela deras hus upplagt.
Med klickbar planlösning.
Foton från olika vinklar på varje rum.

Jag känner mig som en stalker.
En objuden gäst.
Det är äckligt fascinerande.

Jag är inne i min expojkväns sovrum och snokar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ju då sist in på facebook, är inte ens där än. Men har också snokat i mitt ex's föräldrarhem (där han bl a bodde då det begav sig) via internet. På hemnet. Det hela ter sig lite märkligt...

Tjockalocka sa...

Ja, lite som Big Brother - man vill inte riktigt erkänna att man kollar. Iiiiiiiih! Känner för att röka på i en liten grön bil - är du på?

Anonym sa...

Absolut! Det röks för lite i de gröna stråken nu för tiden.

Anonym sa...

Störtskön blogg du har!!!! Ska nog ta och undersöka Facebook lite mer tror jag!
(Ps! Hittade hit från Bloggportalen)