fredag 21 september 2007

Aftonbladets föräldratest

And the results was...

"Lyxigt hos glamföräldern
Vardagen får guldkant
Egentligen är det långt under din värdighet att torka upp kletig puré från matbordet.
Fast ändå måste man.
För att kompensera detta försöker du desperat få ditt familjeliv att framstå som trendigt och exklusivt. Ord som ”lyxigt”, ”glammigt” och ”chic” återkommer i nästan varje mening du säger. Barnvagnen är citychic, ni dricker glammigt vin i den lyxigt vita soffan när barnen har lagt sig. Den dagen lilla Nanoo kletar ner barnvagnen med banan försöker du släta över det hela med att kalla er för bohem- chic.
Läser: Family Living.
Pratar dig varm för: Bugaboovagnen.
Skulle aldrig: Gå till Konsum i mysdress. "

Surprised, anyone..?

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Måste genast göra testet ..

Kaos-Anna sa...

Jag fick samma resultat som dig...
Men vet inte riktigt om jag räknar in mig själv i den gruppen.
Fast min Urban är helig och jag skulle vilja ha en Burberryklänning till Alice och Noel har ju Ralph Lauren kläder på dagis...hahah.
Usch. Hemskt.

Tjockalocka sa...

Nää... men jag kan tycka att det stämmer rätt bra på mig, om jag ska vara självkritisk. Åtminstone på ytan... K har också RL-kläder på dagis, dock med instruxen att de gärna får bli skitiga och 'användas'. Och jag saknar fortfarande Bugaboon innerligt...

Kaos-Anna sa...

Men ni har väl vagn till nr. 2 fortfarande?

Visst är dom födda 04 och 06?
Vilka månader?

Noel är född november 2004
och Alice oktober 2006.

Tjockalocka sa...

Nä, vår tvåa går flera kilometer, alldeles själv. ;-)

Jodå, men vi sålde Buggisen och köpte en Phil&Teds syskonvagn, även den jävligt smidig, men inte som Bb:n.

Japp, Knut är född december 04 och Carla juli 06! Nästan helt jämngamla med era med andra ord!