onsdag 26 september 2007

"Stockholm och övriga Sverige"...

Jag kom till Påskallavik som enda passagerare i ett leksaksplan.
Jag anlände till den lilla skolan i storbilstaxi.
Jag var klädd i Busnel-jacka och paschminascarf.
Det var inte bra.

Jag såg misstänksamheten lysa ur deras ögon.

Men sen öppnade jag munnen.
Det var nästan en fysisk förnimmelse.
Spänningen släppte ögonblickligen -
"hon är ju inte stockholmare!"

Lättnad.
En skåning.
Med gympadojjor.
Och ett smittande skratt.

Nu bjöds det frikostigt på kaffe och hembakta bullar.

2 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Flygplan.
Storbilstaxi.
Busnel-jacka.
Paschminascarf.

Visst var det ett EU-projek?

Men är du säker på att du inte blandade ihop dagens resa med den till Paris om 10 dagar?

Tjockalocka sa...

I'm always faboulous, Darling.