måndag 7 april 2008

Föräldrafika på jättesmå stolar

Idag är det föräldrafika på dagis.
Jag älskar föräldrafika.
Pappor sitter med sina långa ben på jättesmå stolar,
och äter jättesmå kakor
som barnen själva ibland varit med och bakat.

Sen går man runt och tittar på alla fina saker
som ens barn har gjort;
rymdhimlar, glittersjöar, lergubbar.
Och läser med rörd klump i halsen om vad
ens barn har svarat på olika frågor.

Tittar på kartor över var barnen bor
med fotografier av varje stolt barn vid sin port.
Förundras över allt dom kan, på dagis,
och hur mycket roligt dom gör.

Har jag sagt det här förut?
Jag älskar dagis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, saknar dagis lite. Nu går Lilla N hos dagmamma, det är mysigt det också fast på ett annat sätt än dagis. Inte en egen liten barnens värld utan mer hemma-hos.

Kaos-Anna sa...

Jag saknar också dagis.
Speciellt stolarna med min enorma bajlåda.
Tur att det är dags för Noel i augusti igen.
Så att jag får sitta på stolarna och äta kakor ;-)