fredag 11 april 2008

Uppkopplad!

Bukarest.
Vad ska jag säga?

Om man gillar gammal kommunist-arkitektur, sura kärringar i purpurfärgad polyester, muskiga män med byxor uppdragna över spända bukar och käk fullständigt utan finess befinner man sig i himlen.

Men.
Mötet var bra, mina europeiska kollegor skittrevliga, min finska kollega ett roligt middagssällskap och nu på kvisten av kvällen fann jag ut att det trestjärniga hotellet (vilket betyder minus ** på svenska) faktiskt har wireless access i lobbyn.

Så - here I am. Med en kall Ursus och en pratglad gigantisk rumän i baren - UPPKOPPLAD. Plötsligt får tillvaron i Bukkan en helt ny mening.

Och imorgon ska jag ta sovmorgon (dvs väckas av långtradare halv sex), äta en god frukost (dvs olika feta korvar och ljusbrunt kaffevatten) och göra stan (dvs fönstershoppa polyesterkläder i grälla mönster) innan jag beger mig hemåt.

Bukkan är en bock.
Men nu räcker det fanimej.

Inga kommentarer: