fredag 7 december 2007

Och så bidde det bara en tumme

Vi trodde vi hade klarat det.
Jag köpte tablettaskar och chokladlinser
för glatta livet igår.
Klockan ett i natt vaknar K och hulkar.
Sedan kräks han ner hela min del av sängen.

Kalaset inställt.
Lokalen fullbokad ända fram till jul och långt därefter.
Och vi kan inte husera arton barn och lika många vuxna.
K ledsen, säger att han visst är frisk, att magen är glad igen.
Men det går ju bara inte.

Ser mina duvblå cup cakes försvinna i ett kräkrusigt töcken.

3 kommentarer:

Malinka sa...

Usch, usch. Men det verkar vara "vanlig" magsjuka snarare än vinterkräkset?

För annars åker man väl dit hela högen och i rask takt.

Men jag vet inte, jag. Jag ligger bara vaken på nätterna och lyssnar efter eventuella vinterkräkande ljud från endera barnet. Och mår illa bara vid tanken.

S... sa...

Usch, stackars K, och stackars er andra.

Tjockalocka sa...

Ja, jo, vi är helt förvirrade. Men det är nog inte vinterkräkset. Eller?

Blä. Och urrrk. Som K skulle sagt.